3.29.2014

Բատալական ժանր

Բատալական ժանրը առաջացել է ֆրանսերեն <<բատալ>>բառից, որը նշանակում է մարտ: Բատալական ժանրը արվեստի մի ճյուղ է, որը պատկերում է պատերազմը, զինորների, արքաների կյանքը և կենցաղը պատերազմի ժամանակ: Այս ժանրի ստեղծագործություններում գլխավոր տեղը զբաղեցնում են ցամաքային և ծովային մարտական կռիվների և արշավների տեսարաններ պատկերող կտավները: Բատալական ժանրով ստեղծագործող նկարիչները ցանկացել են պատկերել կռվի ամենանշանակալից դրվագները, որոնք արտահայտում են այդ կռիվների պատմական նշանակությունները: Պատկերված են նաև այս ժանրում զորանոցների կենցաղը, արշավների դրվագներ: Չնայած նրան, որ բատալական ժանրը ձևավորվել է 16-17-րդ դարում, զարգացում ապրել Իտալական վերածննդի ժամանակաշրջանում, բայց բատալական ժանրի ստեղծագործություններ
հանդիպում են նույնիսկ հնագույն ժամանակաշրջանում ստեղծված որմնանկարներում: Փարավոնների դամբարաններում, հին հունական որմնանկարներում և նույնիսկ արևելքի երկրներից հայտնաբերած որմնանկարներում և բուդայական տաճարներում պատկերված են կռվի տեսարաններ: Մ.թ.ա. 7-5-րդ դարերում հնգաույն գրքերում կարելի է տեսնել պատերազմի դրվագներ պատկերող նկարներ: Միջին դարերում մարտերը պատկերվում էին նաև կտորների և սրբապատկերների վրա: Հայտնաբերվել են շատ բատալական ժանրի ստեղծագործություննեև Չինաստանի և Կամբոճայի որմնանկարներում:


Բատալական ժանրի  հիմնադիրները  դարձան Վեչելլո Տիցիանը,Միքելանջելոն,Լեոնարդո Դա Վինչին,Պիեռո Դելլա Ֆրանչեսկան:Ավելի ուշ բատալական ժանրի նկարներ հանդիպում են  Դիեգո  Վելասկեսի և Ռուբենսի  ստեղծագտործություններում:

Վեչելո Տիցիան <<ԿառլVձիով>>նկարը 1548թ
1501-05թթ Միքելանջելոն և Լենարդո դա Վինչին պատվեր ստացան Ֆլորենցիայի  կառավարությունից  զարդարել իրենց նկարներով Պալացիո Վեկիոյի սրահներից մեկը:Միքելանջելոն նկարեց <<Մարտը Կաշինի մոտ>>1501-1505թթ.իսկ Լեոնարդո Դա Վինչին <<Մարտը Անգյարի մոտ>>1503-1506թթ:




















Միքելանջելո<<Մարտը Կաշինի մոտ>>1501-1505թթ












Լեոնարդո Դա Վինչի<<Կռիվը Անգիարի մոտ>>1503-1506թթ
















Պիեռո Դելլա Ֆրանչեսկա<<Կայսր Կոստանտինի մարտը Մաքսենցիայի հետ>>












Դիեգո Վելասկես<<Բրեդայի հանձնումը>>1634-1635

<<Բրեդայի հանձնումը>> համարվում է այն քսան նկարներից մեկը,որոնք ցանկացել են հավերժական դարձնել  Ֆիլիպ IV հաղթանակները:Դրանք բոլորը նախատեսված են եղել Բուն Ռետիրոյի  թագավորական պալատի սրահներից մեկի համար:Նկարը  պետք  է ցույց տար իսպանական զորքերի անհաղթելիությունը:

















Պիտեռ Պաուլ Ռուբենս<<Կոնսուլ Դեցիա Մուսի հաղթաանակը և մահը կռվի ժամանակ>>1617թ
Ռուբենսի հայտնի  նկարներից  է դիցաբանական մարտերը պատկերող<<Ամազոնուհիների կռիվը հույների դեմ>>ստեղծագործությունը:

Պիտեռ Պաուլ Ռուբենս<<Ամազոնուհինների կռիվը հույների հետ>>1618թ















19-րդ դարկ սկզբներին բատալական ժանրում ձևավորվեցին մի քանի ուղղություններ որոնք պատկերում էին ծովային մարտեր,հետևակի և հեծելազորի մարտային տեսարաններ:Նկարիչները նկարում էին հայտնի զորավորների փառահեղ հաղթանակները::
Ինքը Լյուդովիկոս XIV հանդիսանալով Շառլ Լեբրենի արվեստի  մեծ երկրպագու, պատվիրեց  նկարների հավաքածու Ալեքսանդր Մակեդունացու մարտերի պատմական թեմաներով:Հենց առաջին նկարը, որ նա ստեղծեց կոչվում  էր<<Ալեքսանդրի մուտքը Բաբելոն>>:Այդ նկարից հետո թագավորը նրան շնորհեց <<Առաջին պալատական նկարիչ>>կոչումը  և նշանակեց ցմահ թոշակ:

Շառլ Լեբրեն<<Ալեքսանդրի մուտքը Բաբելոն>>:1664թ













 Նապոլիոնի ժամանակաշրջանի պատերազմները և ազգային ազատագրական պայքարը Եվրոպայի ժողովուրդների  խթան են հանդիսնում այս ժանրի ավելի պահանջված և հասկանալի լինելու համար: Պատերազմի բուռն իրադարձությունները նկարում են Ֆրանչեսկո Գոյան,Հենրի Վան դե Վելդը,Շառլ Լեբրեն, Ժան Անտուա Գրոն,Ֆիլիպս Բաուեռմանը,Պետեռ Ֆոն Գեսը,Օռաս վեռնեն:
1814թվականին Ֆրանչեսկո Գոյան անդրադարձավ պատերազմի թեմային: Պատմական նկարներից հայտնին են` <<1808թ մայիսի թ-ի ապստամբությունը Մադրիդում>> և <<Ապստամբների գնդակահարությունը 1808թվականի մայիսի 2-ի գիշերը>>: Նկարիչը ցանկացել է ամենայն ճշգրտությամբ ներկայացնել իրականությունը:

<<1808թ մայիսի թ-ի ապստամբությունը Մադրիդում>>















<<Ապստամբների գնդակահարությունը 1808թվականի մայիսի 2-ի գիշերը>>















Ազգությամբ գերմանացի, բատալական ժանրի հայտնի նկարիչ Պետեր Ֆոն Գեսը ստեղծագործել է 1840-1857թթ-ին: Նրա ստեղծագործություններից հայտնի են 12-ը, որոնցից պահպանվել են միայն 10-ը: Նրա մասնակցություննը ֆրանսիայի դեմ արշավներին  ճակատագրական եղավ նրա հետագա ստեղծագործական կյանքի համար: Բնանակար նկարող նկարչից, նա դարձավ բատալական ժանրի նկարիչ:

Պետեր Ֆոն Գես  <<Մարտը Կլեստինիցայի մոտ>>
Այս նկարը պատկերում է 1812թվ ռուսկան զորքերի շատ կարևոր հաղթանակը Նապոլիենի զորքերի նկատմամբ:











Հակառակվելով վերոնշյալ նկարիչներն  ֆրանսիացի նկարիչներ` Ժան Անտուա Գրոն և Ժակ Լուի Դավիթը ստեղծեցին  մեծ զորավար Նապոլիոնին  պատկերող նկարների շարք,որոնցում երևում  է կայսրի փառահեղ մարտական կերպարը:

Ժան-Անտուան Գրո<<Նապոլիոնը Արկոլի կամրջի վրա>>



















Ժան-Անտուան Գրո<<Նապոլոնը Պրեյսիշ-Էյլաուի կռվի դաշտում>> 1808թ













Ժակ Լուի Դավիթ<<Նապոլիոնը իր կաբինետում>>



















Օրաս Վեռնե<<Կոստանտինի գրավումը Ֆրանսիացիների կողմից>>1837թ
Այս նկարում պատկերված է  ֆրանսիացիների կողմից 1830-1847թթ հյուսիսյին Ալժիրի գրավման մի  դրվագ: Հյուսիսաֆրիկյան մոտիվներով նա ունի շատ ստեղծագործություններ:



















Օրաս Վեռնե<<Թուրքը և կոզակը>>1840թ:


No comments:

Post a Comment